Koszt benzyny i oleju napędowego jest jednym z największych problemów dla kierowców.
Przy średnim koszcie tankowania samochodu rodzinnego wynoszącym około 60 funtów, opracowaliśmy zestaw najlepszych wskazówek, a także porady które pomoże ustanowić nowy rekord świata dla większości krajów, do których jeździ się jednym zbiornikiem paliwa.
Dziennikarz zajmujący się motoryzacją Andrew Frankel oraz kierowca wyścigowy i prezenter telewizyjny Rebecca Jackson zdołali przejechać Audi A6 2,0 TDI ultra do 14 krajów, pokonując dystans 1 158,9 mil na jednym tankowaniu 73-litrowego zbiornika samochodu, osiągając średnią oszczędność paliwa na poziomie 75,9 mil na galon.
Wcześniej latem, Record Road Trip rozpoczęła się z Holandii i wzięli go na zmianę do jazdy prawie bez przerwy przez prawie 28 godzin przez Belgię, Luksemburg, Francję, Szwajcarię, Lichtenstain, Austrię, Niemcy, Włochy, Słowenię, Chorwację, Bośnię, Serbię i wreszcie Węgry.
Spis treści
Dane dotyczące zużycia paliwa w Regionalnych Komitetach Doradczych.
Najniższa prędkość, najwyższy bieg – sekretem osiągnięcia wysokiego poziomu mpg jest jazda z możliwie najniższą prędkością, na najwyższym biegu. Optymalna prędkość zużycia paliwa będzie inna dla każdego samochodu. Audi A6 ultra było 52 mil na godzinę na siódmym biegu na płaskiej nawierzchni. Pomimo idealnej prędkości, warunki drogowe i nachylenie drogi często nie pozwalają na osiągnięcie takiej prędkości, więc trzeba improwizować i nauczyć się dostosowywać jazdę do czekającej nas drogi. Ponadto utrzymanie jednej prędkości jazdy, ręcznie lub za pomocą tempomatu, nigdy nie pozwoli osiągnąć maksymalnej oszczędności paliwa.
Utrzymanie samochodu w ruchu jest kluczem do oszczędności paliwa.
Zależy to oczywiście od warunków ruchu drogowego i od tego, co dzieje się na drodze, ale spowalnia i musi ponownie naturalnie przyspieszyć zużycie paliwa.
Delikatna prawa stopa – lekka prawa stopa i zapewnienie łagodnego przyspieszenia jest zdecydowanie ważne, ale oszczędzająca paliwo jazda to nie zakłócanie równowagi w samochodzie.
Zredukuj ładunek – nie przechowuj niepotrzebnych przedmiotów w bagażniku, ponieważ zwiększają one masę pojazdu, co wpływa na oszczędność paliwa. Przeciętnie co 50 kg zwiększy zużycie paliwa o 2%. Opiera się to na procencie dodatkowej wagi w stosunku do wagi pojazdu, tak aby dotyczyło to mniejszych pojazdów więcej niż większych.
Nie ciągnij się w dół – nie zostawiaj włączonych szyberdachów, ponieważ są one oporne na wiatr i powodują, że samochód zużywa więcej paliwa poprzez efekt „przeciągania”. Szyby dachowe ważą od 3kg do 5kg, ale współczynnik aerodynamiczny jest większy. Pusty bagażnik dachowy wpływa na zużycie paliwa o około 10%.
Utrzymuj ciśnienie w oponie – upewnij się, że ciśnienie w oponie jest prawidłowe, zgodnie z instrukcją obsługi. Może się to różnić w zależności od przewożonego ładunku: jeśli masz czterech pasażerów i bagaż, musisz napompować opony do maksymalnego zalecanego ciśnienia.
Ciepły silnik – rozważ możliwość odbycia jednego lotu w obie strony zamiast kilku krótkich podróży. Gdy silnik jest już ciepły, będzie działał najefektywniej, podczas gdy kilka rozruchów zimnego silnika zwiększy zużycie paliwa, mimo że całkowity przebieg może być taki sam. Dlatego zespół Record Road Trip jechał niemal nieprzerwanie, zatrzymując się na 20 minut.
Może stracić zimno – nie używaj klimatyzacji, chyba że masz taką potrzebę, ponieważ zużywa moc silnika, a tym samym zwiększa zużycie paliwa.
Nie zapomnij o podstawach – upewnij się, że utrzymujesz pojazd w dobrym stanie, ponieważ regularne przeglądy i konserwacje poprawiają wydajność, a tym samym zużycie paliwa.
Porady Rebecki Jackson.
„Aby ustanowić jakikolwiek rekord świata w zakresie zużycia paliwa, musisz patrzeć jak najdalej w przyszłość, aby zapobiec nadchodzącym zagrożeniom. Jest to dobry ogólny nawyk prowadzenia pojazdów, ale był dla nas absolutnie niezbędny. Wszystko sprowadza się do utrzymania ruchu i nie utraty rozpędu. Przyspieszenie po zatrzymaniu jest bardzo kosztowne z punktu widzenia zużycia paliwa, a więc rośnie w każdym stromym nachyleniu.
Staraliśmy się nie używać hamulców tak bardzo, odciążając przepustnicę w celu zmniejszenia prędkości. Jeśli możesz poruszać się powoli, a nie zatrzymywać się w ruchu drogowym, to dobrze, ale musisz być świadomy, że nie sprawia to bólu innym kierowcom, zostawiając za dużo przerwy za samochodem przed sobą.
Musisz słuchać silnika, aby upewnić się, że nie używasz nadmiernej liczby obrotów, ale musisz używać wystarczająco dużo, więc jest to doskonała równowaga”.
Porady Andrew Frankela.
„Jeśli dojeżdżasz do ronda, musisz wiedzieć, czy przed wjazdem na rondo będziesz w stanie przejechać przez rondo, nie zwalniając zbytnio, bardzo ostrożnie regulując prędkość.
A jeśli podjeżdżasz do góry, musisz ocenić nie tylko jej nachylenie, ale także prawdopodobny czas trwania. Jeśli widzisz, że jest to tylko krótki wzrost, lepiej jest stracić prędkość i pozostać na biegu, niż zmieniać się w dół wcześnie. Każda góra jest zatem inna i oczywiście jest tu jeden motyw”.