Projektowanie loga nie jest prostą sprawą, jeśli masz je zaprojektować dla swojej firmy. Wiele programów graficznych, nawet tych darmowych ułatwi stworzenie Ci „obrazka”, który może Ci się podobać i wydawać się będzie, że może być on odpowiedni dla Twojej firmy… jednak jeśli nie znasz się kompletnie na identyfikacji wizualnej firmy i chcesz samodzielnie podejść do tematu bo szkoda Ci wydawania pieniędzy na pomoc specjalistów, grafików… – zastanów się dobrze i przemyśl ten temat raz jeszcze.
Jeśli obawiasz się projektować logo samodzielnie skorzystaj z portalu https://zlapgrafika.pl – projektowania społecznościowego. W nim to Ty ustalasz ile jesteś w stanie zapłacić za logo, a społeczność grafików dostosowuje projekty do budżetu i potrzeb.
Nie po to na rynku powstaje coraz więcej firm, zajmujących się tworzeniem identyfikacji wizualnych dla firm, sklepów, przedsiębiorców – gdyby to wszystko było tak proste, można by wykonać to wszystko samodzielnie i za darmo.
Jednak czy zastanowiłeś się dlaczego firmy pełniące tego typu usługi graficzne mają teraz tyle zleceń i tak odległe wolne terminy?
No właśnie… to świadczy o tym, że identyfikacja wizualna firmy, wszystkie graficzne elementy jak loga, kolorystyka, broszury, pomieszczenia, opakowania produktów – są elementami, które mają za zadanie przyciągnąć do Ciebie potencjalnego klienta. Muszą więc być na naprawdę wysokim poziomie, muszą być ze sobą spójne, przyjazne dla oka – byś miał możliwość przekonania do siebie i swoich usług czy asortymentu przyszłych klientów i móc zaistnieć na rynku, gdzie konkurencja zazwyczaj jest wysoka.
Jeśli jednak podejmujesz ryzyko i działasz samodzielnie…
W sieci znajdziecie mnóstwo darmowych programów graficznych dzięki którym możecie stworzyć logo dla swojej firmy. Co więcej, jest tam mnóstwo przykładowych znaków graficznych, jednak… czy warto je wykorzystywać? Nie. Można zaczerpnąć inspiracji, ale wasze logo ma być wyjątkowe, jedyne w swoim rodzaju i niepowtarzalne – ma wam zapewnić sukces! Nie może być więc znakiem ściągniętym z internetu i gotowym w minutę…
Zacznij więc od szkicowania. Dużo szkicuj, pomyśl co chcesz przekazać za pomocą swojego logo Twoim przyszłym klientom? Zastanów się nad jego kolorystyką, którą potem będziesz musiał zresztą wykorzystać w pomieszczeniach swoich biur, sklepów, na swoich samochodach firmowych, ubraniach pracowników, plakietkach, broszurach… Zastanów się co chcesz przekazać odbiorcy poprzez swoje logo? Kim jesteś? Jakie masz wartości? Co masz do zaoferowania?