Instagram początkowo miał być dla nastolatków, ale rozwinął się w o wiele bardziej niż planowano. Firmy używają teraz Instagrama jako sposobu na uzyskanie informacji o tym, co robią i co zamierzają robić.
Kiedy na początku myślisz o mediach społecznościowych, najprawdopodobniej przychodzi Ci na myśl Twitter i Facebook. Ale badanie dotyczące interakcji użytkowników z postami marki wykazało, że najlepszym wyborem jest budowanie marki na Instagramie. To znacznie przewyższało wyniki zarówno Facebooka i Twittera; na przykład, na jednego śledzącego, Instagram miał 58 razy więcej zaangażowania niż Facebook.
Wielu właścicieli firm posiada konta Instagram. Jednak znaczna część z nich nie korzysta z platformy mediów społecznościowych w sposób, w jaki powinny być używane.
Jeśli chcesz zdobyć więcej zwolenników i zachęcić ich do interakcji z kontem, te sześć wskazówek może Ci pomóc.
Spis treści
1. Zdobądź więcej naśladowców
Poświęć trochę czasu na wyszukiwanie profili na Instagramie, które „mówią” do Ciebie. Możesz wiele powiedzieć o koncie przez hashtagi, które zawierają, jak również zdjęcia, które umieścili. Znajdź ludzi, których myślisz, że chciałbyś zobaczyć. Pierwszym krokiem jest obserwowanie ich. Jednak nie tylko to. Zacznij angażować się w ich konto. Kiedy zamieszczają zdjęcie, które Cię interesuje, upewnij się, że „lubisz” je. Zostawiaj okresowe komentarze, kiedy masz coś do powiedzenia. Upewnij się, że nie publikujesz jednak niczego ogólnego. Stwórz dobrze przemyślaną wiadomość, sformułuj ją krótko i na temat, i opublikuj ją.
Można również skorzystać z doświadczenia firm specjalizujących się w takich usługach, aby uzyskać więcej zwolenników instagrama w bardziej skuteczny sposób.
Jeśli masz problemy z ustaleniem dobrych hashtagów do wykorzystania na własne zdjęcia, poszukaj firm i zobacz, czy mogą Ci pomóc.
2. Uzupełnij swoją biografię.
Chcesz, aby Twoje konto Instagram zainspirowało ludzi do sprawdzenia Twojej strony internetowej, a następnie, miejmy nadzieję, kupić coś od Ciebie. Dlatego też, gdy wypełnisz swój profil na Instagramie, upewnij się, że umieścisz swój adres strony internetowej w opisie. Każdy kto spojrzy powinien mieć możliwość kliknięcia na niego i skierowania się na Twoją stronę internetową.
Pamiętaj też, że nie możesz umieścić klikalnego linku w opisach swoich zdjęć. Dlatego też, zawsze możesz skierować ludzi, aby spojrzeli na swoje profile i zamiast tego kliknąć na link na swojej stronie internetowej. To tak proste, jak powiedzenie: „Mam świetną wyprzedaż na najbliższe dni; kliknij na link w moim profilu, aby dowiedzieć się więcej”.
3. Twój profil powinien reprezentować Twoją firmę
Czy Twoja firma ma logo? Wykorzystaj to dla swojego zdjęcia profilowego. Jeśli nie masz logo, zastanów się nad wykorzystaniem własnego zdjęcia twarzy. Nie umieszczaj przypadkowych obrazów, takich jak drzewo czy motyl. Chcesz mieć tam zdjęcie, które w jakiś sposób odnosi się do Twojej firmy. Pomoże to innym zorientować się, o co w tym wszystkim chodzi.
4. Umieść filmy
Filmy są bardzo popularne na Instagramie! Możesz zamieścić film wideo, ale musi być krótki (łącznie 15 sekund). Nawet jeśli wydaje się, że nie jest to bardzo długi czas, istnieje wiele sposobów, w jaki można wykorzystać wideo do zaangażowania się w pracę z Instagramem. Na przykład pozwala na mieszanie filmów z obrazami. Bądź kreatywny i zobacz, co się dzieje!
5. Nie bój się tekstu
Oczywiście, zdjęcia są w centralnym punktem Instagrama. Jednak nakładki tekstowe mogą pomóc w tym, aby inni wiedzieli o czym jest Twoje zdjęcie i dlaczego je zamieściłeś. Są aplikacje pozwalające na dość łatwe użycie nakładek tekstowych.
6. Uzyskaj weryfikację
Chcesz uzyskać zaufanie od osób przeglądających Twoje konto, aby wiedzieli, kim dokładnie jesteś, a następnie sprawdzić w mediach społecznościowych. Możesz to zrobić sam, ale to trudne, lub skorzystać z usługi, aby zdobyć haczyk. Jeśli zdecydujesz się na Instagramie zweryfikować swoje konto to sprawia, że Twoje konto jest oficjalnie Twoje i oznacza to, że nie ma żadnych naśladowców.
7. Niech Państwa zwolennicy coś wygrają
Jeśli chcesz zdobyć więcej zwolenników lub uzyskać więcej interakcji, uruchom konkurs. Na przykład, każdy, kto korzysta z określonego hashtagu (takiego, który łączy się z Twoją marką) dostaje zadanie. Otrzymują dodatkowy wpis, jeśli oznaczą przyjaciela. Za dobrą nagrodę, ludzie są gotowi zrobić wszystko, co w ich mocy!
Instagram staje się coraz bardziej popularny wraz z upływem czasu. Jeśli jesteś właścicielem firmy, musisz skorzystać ze wszystkiego, co ta platforma społecznościowa ma do zaoferowania.