Biznes

Biref – dlaczego jest tak ważny?

Większość firm, która wykonuje strony internetowe, sklepy czy tworzy inny przydatny produkt, posługuje się tym dokumentem. Jest on bardzo ważny, ponieważ zawiera zestaw informacji w procesie tworzenia produktu. Brief jest bardzo ważnym dokumentem i korzysta się z niego praktycznie na każdym etapie współpracy, ale dlaczego jest tak ważny?

Czym jest i dlaczego warto mieć brief?

Ma on zestaw od kilku do kilkunastu pytań. W zależności od produktu jaki wykonujemy. Rolą briefu jest dopasowanie produktu do potrzeb oraz uwzględnienie uwag zamawiającego. Musimy pamiętać, że im więcej odpowiedzi, tym bardziej indywidualny jest końcowy projekt.

Są w nim podstawowe założenia oraz koncepcje, do których wykonawca produktu, może zawsze w każdym momencie wrócić i sprawdzić jakie były wszystkie informacje. Brief zdecydowanie przyśpiesza proces realizacji i poświęcając czas na dokładne uzupełnianie jako klient czy dobranie odpowiednich pytań, może nam usprawnić działanie w późniejszym czasie, a finalnie produkt będzie lepszej jakości, ponieważ będzie on indywidualnie dobrany do potrzeb, które tym dokumentem zbadaliśmy. Praca staję się łatwiejsza i bardziej komfortowa, nie trzeba co chwile kontaktować się z klientem lub przeszukiwać wiadomości w celu uzyskania odpowiedzi. Wszystko mamy w jednym miejscu.

Zobacz:  Czy zaprojektować logo samodzielnie?

Najważniejsze elementy

Wiemy już czym jest brief, ale jak możemy ocenić kiedy jest on najbardziej wartościowy? Najważniejsze są odpowiedzi, ważne jest aby były one szczegółowe i nie zawierały skrótów myślowych. W ten sposób unikniemy problemów oraz błędnej interpretacji danych.

Bardzo ważne jest też określenie cech produktu. W zależności co chcemy zamówić, określmy swoje wszystkie wymagania i poświęćmy chwile, aby z dokładnością na wszystkie pytania odpowiedzieć. Często brief przez klienta, uważany jest za marnowanie jego cennego czasu, ale po dokładnej analizie czy wytłumaczeniu czym on dokładnie jest, klient staje się już świadomy, że poświęcając więcej czasu na początku, może oczekiwać zdecydowanie lepszego produktu na koniec współpracy.

Zobacz:  Identyfikacja wizualna firmy – czym jest i co się na nią składa?

Pytania w dokumencie możemy podzielić na kilka sekcji:

  • budżet – jest to bardzo ważne pytanie, które pomaga odnieść zakres prac do możliwości klienta
  • dane techniczne – co i jak ma zostać dostarczone, jakie technologie będą wykonywane w projekcie, dobrane narzędzia
  • dane estetyczne i stylistyczne – tutaj pojawiają się bardzo często cechy, które produkt ma posiadać, kolorystyka i to czego mamy unikać.
  • adresat projektu – musimy wczuć się w biznes klienta i wiedzieć do jakiej grupy docelowej produkt trafia.

Jest to tylko kilka sekcji, która może wystąpić w dobrze przygotowanym dokumencie. Brief jest skrojony na miarę potrzeb i w każdej firmie wygląda inaczej. To firma decyduje jakie zada pytania, aby odpowiednio zbadać potrzeby klienta.

Podsumowanie

Brief ma pomóc wykonawcy jak i klientowi w stworzeniu idealnego produktu. Jeśli zależy obu stronom na komfortowej i przyjemnej współpracy, warto wprowadzić brief u siebie w firmie, ponieważ odpowiednio przygotowany i wypełniony zdecydowanie usprawnia prace.

Źródło: https://www.bssolutions.pl/marketing/brief-czym-jest-dlaczego-jest-tak-wazny-i-jak-go-napisac

Rate this post

Podobne artykuły

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sprawdź również

Close
Close
Close