Etapy budowania marki:
- Na samym początku musimy wybrać docelowy rynek a także pozycjonowanie marki, z którą chcemy zaistnieć w branży – gdzie konkurencja jest zawsze spora – zwłaszcza gdy jesteśmy niszową marką a przyjdzie nam mierzyć się z dużymi firmami.
- Co tak naprawdę składa się na markę? Tu należy dobrze przemyśleć dobór elementów naszej marki (slogany, nazwy, logo, opakowania… – w zależności od tego z czym chcesz wyjść na rynek). Jeśli wszystkie te elementy złączyć w odpowiednią, schludną, elegancką, nie skomplikowaną całość zostaniesz pozytywnie odebrany przez potencjalnego klienta, wzbudzisz w nim zaufanie. Zastanów się co o Twoim produkcie bądź usługach mogą myśleć nabywcy? To bardzo ważne pytanie – bądź konstruktywny – jeśli Ty dobrze odbierzesz reklamę swojej marki – klienci zapewne również.
- Testy. Braliście kiedyś udział w ankietach, ocenach jakiegoś produktu bądź usługi? Tu chodzi o to samo. Zrobić testy (w grupie do której docelowo chcesz trafić) – jak odbierają Twoją markę, czy wyróżnia się ona na tle innych, nawet znanych już marek.
- Najważniejsze jest to, żeby wasze usługi czy produkty zostały zaakceptowane przez nabywcę. To właśnie po to przeprowadza się testy produktu – kiedy już przeprowadzicie testy elementów marki, przeprowadźcie testowanie produktu – nie tylko dowiesz się czy produkt trafi w gust odbiorców, ale pokażesz im, że zależy Ci na ich opinii.
Czym cechuje się silna marka?
- Przede wszystkim silna marka zorientowana jest na potrzeby konsumentów, które się przecież zmieniają, bądź pojawiają następne – bardziej wymagające. Dobra marka musi mieć tego typu dane wciąż pod kontrolą, chcąc zaspokoić wymagania nawet najbardziej wymagającego konsumenta.
- Przywództwo wśród konkurencji – nie ma się co okłamywać, podstawowym warunkiem tego by być na szczycie w branży jest potężny kapitał.
- Jakość – nie chodzi tu tylko o jakość produktu bądź usługi, ale również o to jak firma działa od wewnątrz.
- Kontakt z odbiorcą – tworzenie reklam, nowych sloganów, stron internetowych… Silna marka zawsze dba o odpowiedni, pozytywny wizerunek sponsorowane akcje, testowanie produktów, pokazowe akcje na różnego rodzaju spotkaniach, eventach).
- Ważne jest również poszerzanie usług bądź wprowadzanie do oferty nowych produktów – klient w końcu może znudzić się stałą ofertą i przejść do kogoś kto ma do zaoferowania jeszcze więcej.
Zobacz również: https://zlapgrafika.pl/sites/ksiega-znaku—co-to-jest-i-jak-ja-zrobic,60